Parlamentul European si corectitudinea politica.

Cu ce credeti ca se ocupa asa-zisul Parlament European in ultima vreme? Cu reglementarea reclamelor de televiziune! Lasand la o parte greata pe care mi-o provoaca corectitudinea (sic) politica, voi prezenta pe scurt opiniile unor europarlamentari legate de acest subiect, dupa cum ne informeaza ziarul Gandul. Parlamentarii europeni vor sa interzica clipurile publicitare în care femeile sau bărbații sunt prezentați drept „obiecte sexuale” sau angajandu-se în activități care întăresc „stereotipurile de gen„. Mai precis, ce inseamna clipuri „ofensatoare„, din perspectiva corecta politic a Parlamentului European: femei făcând reclamă la parfumuri (pentru ca femeile ar fi considerate „obiecte sexuale„), gospodine care pregătesc cina (dovada clara de „inferiorizare a statutului femeii”), bărbați făcând diverse treburi prin casă (normal, tot femeile sunt „discriminate”!) etc.

Parlamentarul suedez Eva-Britt Svensson a cerut statelor membre ale UE să folosească legile existente deja în domeniul „egalității, sexismului și discriminării” pentru a controla mai drastic lumea publicității. Doamna Svensson își dorește să vadă și organisme de control care să verifice reclamele cu o „toleranță zero” față de „insultele sexiste sau imaginile degradante”. Pentru că, spune Svensson, „Stereotipurile de gen din reclame pun în cămașă de forță femeile, fetele, bărbații și băieții, restrângând indivizii în roluri predeterminate și artificiale care sunt deseori degradante, umilitoare și cu prea puțin respect față de inteligența ambelor sexe” (fraze tipice pentru limba de lemn a corectitudinii politice). O reclama in care apare o femeie care gateste, dupa aceasta logica, pune femeia intr-o „pozitie degradanta si umilitoare”. Acelasi gen de argumente l-au folosit si cei care au vrut sa scoate icoanele din scolile romanesti, afirmand ca icoanele cu Maica Domnului si Pruncul „intretin o atmosferă ostilă şi degradantă, contribuind la inferiorizarea femeii”.! No comment!

Pe de alta parte, Parlamentul European a adoptat două rapoarte care cer adoptare de masurii menite sa impuna egalitatea între femei şi bărbaţi si sa reducera „discriminarea” dintre sexe. Mai precis, se are in vedere uniformizarea salariala dintre barbati si femei, angajatorii fiind obligati sa apeleze la firme de consultanta în ce priveşte salariile şi să dezvolte planuri de acţiune care să reducă diferenţele de remunerare. În aceeaşi idee, europarlamentarii solicită instituţiilor comunitare şi statelor membre să declare ziua de 22 februarie drept Ziua internaţională a egalităţii salariale. Se doreşte o participare mult mai masivă a femeilor la procesul decizional, inclusiv prin imtroducerea unor cote privind numarul minim de femei in administratia publica.

Europarlamentarul PSE, Corina Creţu, a subliniat, în plenul Parlamentului European, că „România suferă de persistenţa stereotipurilor de gen, fiind necesar ca sistemul de educaţie să participe cât mai activ în lupta pentru eliminarea acestor prejudecăţi„. „În privinţa accesului femeilor la funcţii de conducere sau cu putere decizională mare, România se află pe unul dintre ultimele locuri din Europa. Astfel, dintre cei 331 de membri ai Parlamentului României, doar 37 sunt femei, ceea ce înseamnă puţin peste 11% din total. Procentul femeilor din administraţia locală din România este însă şi mai mic. Suedia numără aproape tot atâtea femei parlamentare cât bărbaţi. De asemenea, în România, o treime din femei lucrează într-un regim de timp de lucru parţial, în comparaţie cu doar 7,7% dintre bărbaţi, pentru o remuneraţie, în medie, cu 15% mai redusă decât cea a bărbaţilor“, a exemplificat Creţu. Cu alte cuvinte, Constitutia care afirma ca toti oamenii trebuie tratati in mod egal, indiferent de sex, etnie, opinii religioase etc. este aruncata la gunoi! In schimb, sunt luate masuri discriminatorii – da, exact asta e cuvantul! – prin care se doreste impunerea unei egalitati utopice intre toti oamenii! Desigur, exceptand ceea ce e de exceptat: nici un promotor al corectitudinii politice aflat in scaunul de europarlamentar, nu va cere ca salariul sau sa fie acelasi cu salariul unui profesor de liceu, de exemplu!

O altă chestiune abordată este cea a reclamelor în care sunt prezentate „manechine extrem de subțiri”, care nu reprezintă un model serios pentru „fetele impresionabile„. In continuare, doamna Svensson afirma ca „modul în care activităţile de marketing şi de publicitate ilustrează imaginea corporală ideală poate afecta negativ stima de sine în cazul femeilor şi bărbaţilor, în special al adolescentelor şi al persoanelor susceptibile de a prezenta tulburări de alimentaţie, precum anorexia şi bulimia. Din această cauză se solicită companiilor de publicitate să recurgă cu precauţie la femeile extrem de slabe pentru promovarea produselor”. Parca UE avea pana acum o problema cu obezitatea? In orice caz, este semnificativ modul in care actioneaza „statul dadaca„: oamenii sunt considerati „influentabili” si incapabili sa-si controleze singuri propria viata, inclusiv in privinta alimentatiei! Trebuie neaparat sa vina birocratii de la Bruxelles sa ne spuna ce e bine si ce e rau, „binecuvantandu-ne” cu tone de directive, reglementari, restrictii, interdictii, recomandari, mesaje moralizatoare, campanii anti-orice (discriminare, droguri, fumat, alcool, zahar, grasimi, sare) etc. etc. TraiasCA COrectitudinea politiCA CAre vine de la Marea U.E.!

One Comment

  1. Un prieten mi-a atras atentia asupra unui aspect interesant. Faptul ca vor fi interzise reclamele TV care prezinta „gospodine” are si o conotatie economica. Gospodinele reprezinta un ghimpe in coasta industriei fast-food. Ce e aia ca o femeie sa stea si sa gateasca?! Nu e mai bine sa fie „emancipata” si sa manance la Mc.Donalds sau KFC?!

Leave a Comment