UE distruge „mafia taraneasca” a muraturilor.

ODATA CU intrarea Romaniei in Uniunea Europeana, s-a terminat cu muraturile cumparate toamna din piata, ne explică “Evenimentul Zilei” – ediţia de Transilvania din 20 septembrie 2007. Conform reglementarilor europene, vanzarea acestor produse de catre tarani a fost interzisa, pe motivul ca acestea „ar pune in pericol sanatatea publica”.

Clujenii care se dau in vant dupa muraturi, dar n-au timp sa le prepare, au acum surpriza sa constate ca pietele s-au golit de aceste produse. Cate un taran mai aduce muraturi la piata, vanzandu-le „pe sub tejghea”, persoanelor care i se par de incredere. Altii cheama clientii acasa; dar majoritatea s-au resemnat sa renunte la acest obicei, de teama amenzilor substantiale.

Din primavara, de dupa Pasti, taranii au fost instiintati ca nu mai au voie sa aduca muraturi la vanzare decat cu certificat. „Cine o mai adus o luat amenda si s-o invatat”, spune un pietar.
„Se mai aduc muraturi, dar oamenii se feresc sa le arate. Lumea insa cauta, ce sa faci, sunt oameni care s-au invatat cu muraturile astea”, declara o taranca din Jucu. „Gospodinele iau si pun muraturi acasa, dar tinerii prefera sa cumpere din magazine. Pentru noi, care avem legumele acasa, e mai ieftin sa punem muraturi si ne si plac mai mult”, explica ea.

Încetul cu încetul se va renunţa la Statul Paternalist, ne explica preşedintele Băsescu cînd comenta introducerea pensiilor private. Statul şi-a dat seama că nu e necesar să-şi asume răspunderi în probleme mărunte ale societăţii, precum pensiile, acestea trebuie transferate trusturilor multinaţionale. Astfel, Statul se va putea concentra pe rezolvarea problemelor cu adevărat importante, precum ocrotirea poporului român de primejdia mafiei taranesti a muraturilor.

Fiindca, şi în acest caz, tot trusturile multinaţionale sînt cele care se pricep cel mai bine. Cum, în privinţa raportului calitate-preţ, supermarketurile nu au izbutit să prezinte o ofertă superioară ţăranilor, Statul ia măsurile de rigoare: Interzicerea pieţii ţărăneşti (demolandu-le de-a dreptul de multe ori) sau, eventual, impunerea unor formalităţi birocratice complicate şi costisitoare, care vor duce la creşterea preţurilor pe această piaţă, astfel încît să devină mai scumpă decît supermarketurile.

Mass-media va fi în general favorabilă acestor schimbări. Sursa de finanţare a mass-mediei este reclama. Supermarketurile au bugete pentru reclamă, ţăranii din piaţă nu. Pentru românii de rînd aprovizionarea pentru iarnă va deveni mai scumpă, dar va fi o aprovizionare facuta la inaltele standarde europene!

Leave a Comment