Radioul public devine o masina de propaganda a UE!

Maria Toghina, presedinte director general al Radio Romania, si Nicolae Idu, seful Reprezentantei Comisiei Europene in Romania, au semnat astazi un acord-cadru de parteneriat strategic, care consolideaza colaborarea deja existenta dintre cele doua institutii in ceea ce priveste informarea constanta a populatiei despre evolutia procesului de integrare europeana si despre rolul Romaniei in calitate de stat membru al Uniunii Europene, informeaza AmosNews. Comentariu: Cu alte cuvinte, Radioul public din Romania isi va intensifica propaganda pro-UE.

Maria Toghina a declarat in cadrul conferintei ca postul public de radio s-a aflat in permanenta printre institutiile care au atribuit un rol major aderarii Romaniei la Uniunea Europeana si acest fapt s-a reflectat in programele posturilor. „Implicarea Radio România în acest domeniu a fost recunoscută la nivel european, jurnaliştii postului public de radio primind in ultimii ani premii care atesta implicarea lor in problematica integrarii. Ultimul premiu de acest gen a fost acordat de catre Parlamentul European colegilor de la Radio Iasi. Acesta este, de altfel, si primul premiu din istoria legislativului european acordat pentru o emisiune de radio.”. Comentariu: Slugarnicia in fata UE este premiata!

Prezent la eveniment, Leonard Orban, Comisarul European pentru Multilingvism, a declarat ca acordul isi propune sa ofere o vizibilitate mai mare asupra actiunilor Comisiei si sa ii invete pe romani cum sa ia parte la acestea. „Cred ca mass media are un rol esential in existenta noastra. Presa reprezinta o mare putere, insa are si o mare responsabilitate. Mass-media are puterea de a schimba lumea. Acordul incheiat astazi dovedeste ca Radio Romania si-a asumat cu responsabilitate aceasta misiune”. Comentariu: Radioul public are „responsabilitatea” de a manipula cetatenii spre avantajul politicienilor!

Seful Reprezentantei Comisiei Europene in Romania, Nicolae Idu, a declarat ca acest moment reprezinta incununarea eforturilor si colaborarilor care se deruleaza de cativa ani intre cele doua institutii. „Motivatiile incheierii acestui acord-cadru cu Radio Romania sunt calitatea radioului public de partener stabil, profesionist si corect in a livra informatiile catre cetatenii Romaniei si autoritati, tematica foarte larga pe care acesta o cuprinde in emisiunile sale, aria geografica raspandita pe care Radio Romania emite si emisiunile sale care nu se abat de la un standard calitativ de prima mana”. Comentariu: E drept ca la Radio Romania mai sunt inca emisiuni bune, iar nivelul general este deasupra radiourilor particulare. Dar, daca stirile de informare se vor reduce la o simpla propaganda UE, e clar ca acest nivel va scadea dramatic.

In urma incheierii acestui acord, cele doua institutii vor colabora in vederea informarii publicului despre organizarea si derularea alegerilor pentru Parlamentul European – care vor avea loc in 2009 – , despre pachetul legislativ “Energie – schimbari climatice”, introdus de Comisia Europeana la 23 ianuarie, precum si la realizarea unor emisiuni despre programele aferente Strategiei de la Lisabona. Comentariu: Evident, e vorba de o propaganda pe fata pro-UE. Alegerile pentru Parlamentul European sunt, oricum, mult mai putin importante decat au fost alegerile parlamentare, care, la randul lor… au fost tratate cu indiferenta de cei mai multi cetateni. Despre gogoasa umflata a „incalzirii globale” am mai discutat – din pacate, aceasta poveste, chiar reala de-ar fi, pentru politicienii UE reprezinta un simplu pretext de a jupui prin taxe cetatenii, sub pretextul nobil, dar mincinos, ca le-ar pasa de mediu. Despre Tratatul de la Lisabona, i.e. Constitutia UE, am tot discutat pe acest site.

Sunt din ce in ce mai dezamagit de prestatia Radioului public, in general. Nu pot fi indiferent, fiindca, prin lege, sunt obligat sa platesc o taxa lunara catre institutia respectiva. Asa cum sunt obligati (aproape) toti cetatenii acestei tari. Nu am inteles deloc, de exemplu, campania publicitara lansata de Radio Romania cu ocazia sarbatoririi a 80 de ani de existenta, campanie care consta in instalarea a mii de panouri publicitare stradale! Cum se poate justifica cheltuirea unei sume asa de mari de bani, din banii publici?! Pentru asta platim taxe la radio? Ca sa ni se bage pe gat propaganda „europenista” si panouri publicitare cu mesaje ce s-ar vrea „inteligente” (gen: ne place aurul purtat ostentativ, sub forma de medalii; Radio Romania se prinde greu, doar de catre unii), dar sunt de fapt lipsite de sens!

Leave a Comment